Οι όροι που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην θεραπεία του ανθρώπου είναι κυρίως τρεις: Η Εναλλακτική Ιατρική, η Εναλλακτική – Αφάρμακη Θεραπευτική και η Εσωτερική Θεραπευτική ή Χειροπλαστική Ασκληπιακή Θεραπευτική.
Εάν μάλιστα επιχειρούσαμε μια πρόχειρη (πρώτη) ταξινόμηση θα λέγαμε ότι σ’ ένα ποσοστό υπάρχει μία αλληλοδιείσδυση των θεραπειών που κατατάσσονται στους παραπάνω γενικούς τίτλους.
Αλλά ας δούμε τι περίπου θεραπευτικά συστήματα περιλαμβάνουν οι παραπάνω όροι:
Οι κυριότεροι λοιπόν τρόποι μη συμβατικής ή αλλιώς εναλλακτικής ιατρικής είναι, ο Κινέζικος Βελονισμός (εξασκείται ως επίσημη θεραπευτική μέθοδος σ’ όλη σχεδόν την Ασία στα νοσοκομεία από ειδικευμένους ιατρούς και από χρόνια πλέον και στην Δύση), η Οστεοπαθητική (εξασκείται με μασάζ και φθάνει σε ισχυρούς χειρισμούς των περιοχών που υπάρχει το πρόβλημα), η Χειροπρακτική (υποστηρίζει ότι οι παθήσεις δεν προέρχονται από κακή διάταξη των οστών, αλλά από κακή λειτουργία του νευρικού συστήματος, ακόμα οι θεραπευτές στρέφουν την προσοχή τους σ’ ένα μόνο μέρος του σώματος, άρθρωση, μυ, οστό, η Ομοιοπαθητική (βασίζει την θεραπεία στην χορήγηση μικρών δόσεων ποικίλων ουσιών, που αν χορηγηθούν σε μεγάλες δόσεις σε υγιή άτομα θα προκαλέσουν τα συμπτώματα της νόσου, επίσης η ουσία που θα χορηγηθεί επιλέγεται με βάση την σωματική και ψυχική “φύση” του αρρώστου, όπως αυτή προσδιορίζεται με κατάλληλη εξέταση), η Φυσιοπαθητική (θεραπευτική χωρίς φάρμακα που βασίζεται στην ιδέα ότι κάθε πάθηση προκαλείται από κακή δίαιτα ή λανθασμένο τρόπο ζωής, και επιβάλλει διόρθωσή τους – μασάζ κ.λ.π.), η θεραπευτική με βότανα (είναι πανάρχαια και αρκετά φάρμακα την Ορθόδοξης Ιατρικής έχουν προέλθει απ’ αυτή, αντίθετα όμως με την Ορθόδοξη Ιατρική τα βότανα χρησιμοποιούνται εδώ στην φυσική τους μορφή και όχι ως καθαρές και ενισχυμένες ουσίες και έχουν λιγότερες παρενέργειες -τα βότανα χρησιμοποιούνται ως αφεψήματα, διαλύματα, χάπια ή κρέμες-), η Αρωματοθεραπεία, η Μουσικοθεραπεία, η Χρωμοθεραπεία, η Αγιουρβέδα (είναι η “επιστήμη της ζωής” για θεραπεία, πρόληψη και μακροζωία.
Η επιστήμη αυτή περιλαμβάνει σαν επιμέρους θεραπευτικές μεθόδους την σωστή διατροφή, την βοτανοθεραπεία, την αρωματοθεραπεία, την χρωμοθεραπεία, την θεραπεία με κρυστάλλους, την γιόγκα, το μασάζ και την προσευχή), η Συγκινησιακή ή Θρησκευτική παράκληση ή ακόμα και προσευχή δίπλα στον ασθενή για ενδυνάμωση της Πίστης του στην θεραπεία, η Ιαπωνική Σιάτσου (είναι η πιο διαδεδομένη μέθοδος θεραπείας παγκοσμίως και βασίζεται στην δακτυλοπίεση επί συγκεκριμένων σημείων για ξεμπλοκάρισμα της βιοενέργειας), το Ρέικι (βασίζεται στην βιοενεργειακή επίσης θεωρία), η Υποβολή, η Αρχαία Ελληνική Ασκληπιακή Μάλαξη, η Στατική Θεραπευτική, η Κινητική Θεραπευτική, η Δακτυλοκτύπηση, η Γλωσσοθεραπεία, ο Υπνωτισμός, η Ρεφλεξολογία, η Εικονοπλαστική, η Κρίγια Γιόγκα (μέθοδος σωματικής και νοητικής θεραπείας), η Ράτζα Γιόγκα (περιέχει 8 στάδια – αναβαθμίδες θεραπείας σώματος και Νου), η μίξη πολλών από τις παραπάνω μεθόδους, καθώς και άλλες πολλές που είναι αδύνατον να καταγραφούν όλες σε ένα εισαγωγικό άρθρο.
Ας κάνουμε τώρα μία απαραίτητη, όχι όμως και υποχρεωτική, διάκριση μεταξύ των τριών όρων που αναφέραμε παραπάνω, ώστε να παρακολουθήσουμε με μεγαλύτερη σαφήνεια και κατανόηση τα κυριότερα θεραπευτικά συστήματα και τον τρόπο που εξασκούνται. Δηλαδή της Εναλλακτικής Ιατρικής, της Αφάρμακης Θεραπευτικής και της Εσωτερικής Θεραπευτικής.
Η Εναλλακτική Ιατρική βασίζεται σε πρακτική γνώση που ακολούθησε τελείως διαφορετικό τρόπο προσέγγισης του ανθρώπου και των παθήσεων που τον καταβάλλουν, με τη μόνη διαφορά ότι στον τρόπο εξάσκησής της παρεμβαίνει συνήθως ένας τρίτος παράγοντας, όπως είναι η βελόνα για τον βελονισμό, οι συσκευές ηλεκτροβελονισμού, το αραιωμένο φάρμακο για τους ομοιοπαθητικούς, κ.λ.π. Γενικά -χωρίς να αποτελεί απαραβίαστο κανόνα- στην Εναλλακτική Ιατρική θα μπορούσαμε να κατατάξουμε κάθε παρέμβαση που δεν είναι εξ’ ολοκλήρου “κατά φύση” και χρησιμοποιεί ενδιάμεσα μέσα (συσκευές, βελόνες, ομοιοπαθητικά σκευάσματα κ.λ.π.).
Η Αφάρμακη Θεραπευτική στηρίζεται -όπως λέει και η λέξη- στην απόλυτη απομάκρυνση από οποιοδήποτε είδος φαρμάκου. Περιορίζεται λοιπόν στην φυσιοπαθητική, στην βοτανοθεραπεία, στους χειρισμούς των οστεοπαθητικών και χειροπρακτών και στις πρακτικές μεθόδους χειροπλαστικής θεραπευτικής. Έρχεται δηλαδή ακόμα πιο κοντά στην φύση και στους φυσικούς τρόπους επαφής και αντιμετώπισης των θεμάτων υγείας, σε μια περισσότερο “κατά φύση” αντιμετώπιση και δια φυσικής επαφής παρέμβαση.
Τέλος η Εσωτερική Θεραπευτική βασίζεται εξολοκλήρου στην Εσωτερική Δύναμη -εξ’ ού και η λέξη- του ανθρώπου κι αυτήν προσπαθεί να ενεργοποιήσει. Πιο απλά βασίζεται στον αμεταχείριστο ενεργειακό δυναμισμό που όλοι έχουμε μέσα μας. Αυτό γίνεται είτε με την μορφή της ετεροθεραπείας, είτε πιο ολοκληρωμένα και δημιουργικά για τον καθένα μας με την αυτοθεραπεία. Εδώ συναντούμε τα περισσότερα φυσικά συστήματα θεραπευτικής όπως την Σιάτσου, την Ρεφλεξολογία, την Υποβολή, την Εγκοίμηση (Υπνωτισμός), την Εικονοπλαστική, την Στατική Θεραπευτική, την Γιόγκα και πολλά άλλα.
Μια απαραίτητη σημείωση που πρέπει να γίνει είναι ότι όλα αυτά τα εναλλακτικά συστήματα ετεροΐασης ή ακόμα και αυτοΐασης του ανθρώπου δεν λειτουργούν ενάντια στην Ορθόδοξη Ιατρική αντιμετώπιση, αλλά έρχονται να συμπληρώσουν και να βοηθήσουν την ανθρώπινη φύση που τα έχει ανάγκη.
Για παράδειγμα γνωρίζουμε πολύ καλά από την ψυχολογία ότι υπάρχουν δύο βασικές φύσεις ανθρώπων. Η εξωστρεφική και η εσωστρεφική. Η μεν εξωστρεφική βρίσκει πιο άμεσα και αποτελεσματικά την θεραπεία της με την επίσημη ιατρική μέθοδο. Αντίθετα η εσωστρεφική ευθυγραμμίζεται πάρα πολύ καλά με τις εναλλακτικές μεθόδους θεραπείας. Είναι δηλαδή και ζήτημα ιδιοσυγκρασίας που κάποιος -βάσει της φύσης του- συνεργάζεται καλύτερα, ανοίγεται περισσότερο και εμπιστεύεται τον εαυτό του στην μία ή την άλλη πλευρά.
Ακόμα -κατά κανόνα- κανένας σωστός εναλλακτικός θεραπευτής δεν αναλαμβάνει την αντιμετώπιση κάποιας πάθησης εάν πρώτα δεν έχει στα “χέρια του” μια ξεκάθαρη επίσημη ιατρική διάγνωση για το πρόβλημα ή τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ασθενής, ώστε να οδηγηθεί στον καλύτερο δυνατό τρόπο με τον οποίο θα βοηθήσει τον άρρωστο.
Τώρα πριν εισέλθουμε στα συστήματα κυρίως της Αφάρμακης και της Εσωτερικής Θεραπευτικής, θα πούμε λίγα λόγια για το θέμα της υγείας, της αρρώστιας και της Θεραπείας με τους εναλλακτικούς τρόπους.
Υγεία κατά τον πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη είναι η ισορροπία και αρμονία των χυμών του σώματος (μην ξεχνάμε ότι κατά 70% και πλέον αποτελούμαστε από νερό, ούρα, χολή μαύρη και κίτρινη, σάλιο, ιδρώτα κ.λ.π.) και φυσικά αρρώστια είναι η διατάραξη της ισορροπίας των εσωτερικών χυμών.
Κατά την Εσωτερική Θεραπευτική -σε μια γενική προσέγγιση- θα λέγαμε ότι υγεία είναι η αρμονική ισορροπία και συνύπαρξη των δύο αντίθετων, αλλά συμπληρωματικών ενεργειακών συστημάτων του οργανισμού, του συμπαθητικού (θετικού μαγνητισμού, 55% περιεκτικότητα σε θετική ενέργεια που κυριαρχεί στο πίσω μέρος του σώματος και έχει μία έξοδο – παρατηρητή μπροστά στο μέτωπό μας), και του παρασυμπαθητικού (αρνητικού μαγνητισμού με 45% περιεκτικότητα σε αρνητική ενέργεια, που κυριαρχεί στο εμπρόσθιο μέρος του ανθρώπου και έχει σαν παρατηρητή – έξοδο στο πίσω μέρος τον προμήκη – σβέρκο).
Όταν αυτή η αναλογία της δύναμης – πράνας – ενέργειας διατηρείται μέσα στο σώμα μας στα ποσοστά 55% θετικού μαγνητισμού και 45% αρνητικού μαγνητισμού, τότε υπάρχει υγεία, δύναμη και ζωή. Όταν αυτά τα ποσοστά διαταραχθούν, και το ένα υπερσκελίσει το άλλο, αυτόματα πέφτουμε σε αρρώστια -ό,τι όνομα και να της δώσουμε- η οποία δεν παύει να είναι μια διαταραχή της ισορροπημένης αναλογίας της Ουσίας της Ζωής, της Πράνας, της Βιοενέργειας η οποία μας ζωογονεί και μας διατηρεί στη ζωή.
Η ανισορροπία αυτή των αναλογουσών και θεσπισμένων από τη φύση δυνάμεων μπορεί να προέλθει από άπειρες αιτίες φυσικές (ορατές) και “μη φυσικές” (μη ορατές).
Αρρώστια λοιπόν είναι η αφύσικη λειτουργία ενός μέρους του οργανισμού μας που είναι αποτέλεσμα της ανώμαλης διακίνησης των δυναμοενεργειών μέσα στον οργανισμό μας.Για παράδειγμα η όποια ασθένεια μπορεί να προέλθει από κακή διατροφή (λανθασμένη, υπερβολική ή ελάχιστη), από εξωτερικά κρυώματα, από ιούς, από μικρόβια, από κακουχίες, από υποσιτισμό, από μη καλή καύση των τροφών, από ετεροϋποβολή ή αυθυποβολή, από ακατάλληλη ή λανθασμένη φαρμακευτική αγωγή, από τον ίδιο τον συνεχή ανταγωνισμό των δύο μεγάλων ενεργειακών συστημάτων του οργανισμού μας (θετικού και αρνητικού) κ.α.
Όπως γίνεται νοητό, κάθε φυσικό στοιχείο ύλης, τροφής, νερού, φαρμάκου, αέρα, περιέχει μέσα του ποσοστά θετικής ή αρνητικής δυναμοενέργειας (ηλεκτρομαγνητισμού), που όταν το παίρνουμε, την διοχετεύουμε στον οργανισμό μας και επιδρά ανάλογα και κατά περίπτωση.
Επίσης, ως επί το πλείστον, οι περισσότερες αρρώστιες έχουν ως αιτία ακατάσχετες συναισθηματικές φορτίσεις και ψυχικές (νοητικές) αναστατώσεις, που προκαλούν ακαθόριστες ανακατανομές και ανακατατάξεις στην ενεργειακή υπόσταση του ανθρώπου, με αποτέλεσμα να διασαλεύεται η ισορροπημένη αναλογία των δυναμοενεργειών μέσα μας.
Κατά τον ίδιο τρόπο μια ακόμα πιο βαθιά προσέγγιση είναι ότι κάθε ανωμαλία στο φυσικό μας κόσμο και στο φυσικό μας σώμα προέρχεται από την παλίρροια (την πλημμυρίδα, που σημαίνει την υπερβολική λήψη Ουσίας Ζωής ή την αμπώτιδα που σημαίνει την ελαττωμένη λήψη Ουσίας Ζωής) των αιθερικών – ενεργειακών δυνάμεων – πράνας – ζωτικής δύναμης που εισέρχονται συνεχώς στον οργανισμό μας και δημιουργούν το φαινόμενο ή της υπερκάλυψης του οργανισμού με πράνα (πλημμυρίδα) ή της έλλειψης του οργανισμού από πράνα (αμπώτιδα), που οδηγεί δια του ορμονικού συστήματος των έσω εκκρίσεων σε συγκεκριμένα οργανικά προβλήματα.
Ένας ακόμη πιο εσωτερικός λόγος της αρρώστιας και κάθε πράγματος στη ζωή, είναι οι προσωπικές δραστηριότητες και επιλογές που κάναμε στο παρελθόν για διάφορα θέματα που μας αφορούν, δηλαδή με μια λέξη το προσωπικό μας κάρμα (ο νόμος της ανταποδοτικής δικαιοσύνης ή αλλιώς ο νόμος της αιτίας και του αποτελέσματος).
Εμείς λοιπόν οι ίδιοι με τις ενέργειές μας (βάσει της ελεύθερης βούλησης, των επιλογών μας) βάλαμε σε κίνηση κάποιες δυνάμεις, επιτρέψαμε να εκτεθεί ο εαυτός μας σε σχέση με την διατροφή, με την συναισθηματική μας υπερδιέγερση, ή την νοητική μας υπερφόρτωση, πράγμα που σιγά σιγά δημιούργησε οργανικά και ψυχικά προβλήματα. Τίποτε δεν είναι ανεξάρτητο από τις ενέργειές μας και τις επιλογές μας σε σκέψη, λόγο και πράξη που επηρεάζουν ανάλογα και διαμορφώνουν όλες τις ψυχοσωματικές συνθήκες και τα γεγονότα – παθήσεις του μέλλοντος.
Η πιθανή θεραπεία μας με κάποιον από τους προσφερόμενους τρόπους εσωθεραπείας είναι το αντίβαρο που θα μας λυτρώσει από το πρόβλημά μας, από μια ασθένεια. Σημειωτέον ότι δεν επιτυγχάνεται πάντα η ίαση. Αν και το ποσοστό που λέγεται ότι θεραπεύεται είναι μεγάλο (70% – 80%), δεν παύουν να υπάρχουν κι αποτυχίες ή μη ολοκληρωμένες θεραπείες.
Πέραν όμως από τις επιλογές μας που αφορούν την από τώρα δόμηση του καλού ή κακού μέλλοντός μας κύριος υπεύθυνος και καθοδηγητής είναι η ίδια μας η ψυχή (πνεύμα), που γνωρίζει επακριβώς όλες τις απαραίτητες (καρμικές) αντισταθμίσεις σε εμπειρίες (δοκιμασίες) Νου και σώματος που ενεργοποιήθηκαν από παρελθούσες ενέργειές μας και που τώρα τις πληρώνουμε και είναι αυτή η οποία επιβλέπει και κατευθύνει την είσοδο ροής της δυναμοενέργειας μέσα μας, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες μας και όχι με τις φαινομενικές.
Βεβαίως θεμιτό και πρέπον είναι να μάθουμε να συνυπάρχουμε με τα προβλήματά μας, τις δυσκολίες, τα εμπόδια, τις αρρώστιες, τις κακίες των άλλων και της κοινωνίας και να προσπαθούμε διδασκόμενοι να εξελιχθούμε μέσω αυτών που μας συμβαίνουν. Οι τεχνικές, οι θεραπευτικές μέθοδοι βοηθούνε εξαιρετικά και κλείνουνε, με την βοήθεια του θεραπευτή (εξωτερικού ή εσωτερικού) και την συνεργασία του θεραπευομένου, παλαιούς λογαριασμούς και υποχρεώσεις του ανθρώπου.
Ειδικά όταν ο θεραπευτής είναι φτασμένος (αν είναι φωτισμένο ον, άγιος Πατάπιος, Απ. Παύλος κ.λ.π.), που σημαίνει ότι δουλεύει απόλυτα συνειδητά και όταν συνεργάζεται και ο ασθενής η θεραπεία θα είναι γεγονός.
Αν ο θεραπευτής δεν είναι φτασμένος, αλλά όντας εκπαιδευμένος δουλεύει μέσω των ίδιων τεχνικών με ειλικρίνεια και αυταπάρνηση, μπορεί πάλι να προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στον συνάνθρωπό του. Αλλά τα πάντα σχεδόν -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- εξαρτώνται από την δεκτικότητα και τη συνεργασία του ασθενή απέναντι στον θεραπευτή του. Αν δεν υπάρχει, τα αποτελέσματα θα είναι πενιχρά. Αν υπάρχει, ακόμα και ένας μη φτασμένος μπορεί να κάνει “θαύματα” (βλέπουμε ότι η ίδια η βούληση (κάρμα) του ανθρώπου επιτρέπει σε κάποιον να συνεργαστεί ή να απωθήσει -συνειδητά ή ασυνείδητα- τον θεραπευτή του, πάντα υπάρχει μια ιδιοσυγκρασιακή προδιάθεση).
Μια βασική ακόμα επισήμανση είναι ότι όλες οι Εσωτερικές μέθοδοι θεραπειών, εκτός ίσως της Γιόγκα, δεν είναι πανάκειες, αλλά είναι η μόνη πραγματική βοήθεια που μπορεί να δοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο (με γυμνά χέρια), η πραγματική ΑΝΘΡΩΠΙΑ.
Βέβαια αυτό που λέμε Θαύμα δεν υπάρχει σ’ αυτές τις θεραπείες, ούτε και σε καμία και αν ίσως κάπου κάποτε συμβαίνει μόνο από φτασμένα και ολοκληρωμένα πνευματικά όντα, είναι γιατί αυτοί το αποφασίζουν να σηκώσουν τα βάρη κάποιου συνανθρώπου τους, ίσως για να τον φωτίσουν, ίσως για χίλιους άλλους λόγους που δεν μπορούμε εμείς οι κοινοί θνητοί να ανιχνεύσουμε και να εξακριβώσουμε. Το Θαύμα υπόκειται πιθανόν σε βαθύτερους ακόμα, πνευματικούς νόμους, που λίγοι έχουν την δυνατότητα να τους προσεγγίσουν και ακόμα πιο λίγοι να τους χειρίζονται και να αναλαμβάνουν την ευθύνη της πράξης τους, διότι υπερκεράζουν – ελέγχουν το κάρμα.
Όμως τόσο οι θεραπείες που προαναφέραμε όσο και το Θαύμα δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την πνευματικότητα στον άνθρωπο. Γιατί όσες φορές και να θεραπευθεί κάποιος άνθρωπος, ο ίδιος αμέσως μετά θα σχηματίζει χίλιες δυο άλλες αρρώστιες, από την λανθασμένη εξωστρεφική πορεία του, την αχαλιναγώγητη συμπεριφορά του και δραστηριότητά του, προς τον εαυτό του και προς τους άλλους και φυσικά από την απόλυτη έλλειψη της επαφής και επικοινωνίας με το ψυχικό του μεγαλείο, προς το οποίο βρίσκεται συνεχώς αντίπαλός του και δέσμιός του. (πολέμιός του).
Μόνο όταν αποκτήσουμε έστω και μια μικρή επαφή με την ψυχή μας, τότε πραγματικά θεραπευόμαστε, γνωρίζουμε την πραγματική φύση – εαυτό μας και αποκτούμε δικαιωματικά όλες τις πραγματικές μας Δυνάμεις και Ικανότητες.
Με δυο λόγια όλες οι θεραπείες, όλες οι διδασκαλίες, όλες οι προσπάθειές μας πρέπει να κατευθύνονται στο να μπορέσουμε να σταθούμε στα δικά μας πόδια, να πετύχουμε σαν πρώτο στόχο το Γνώθι Σεαυτόν, την Γνώση της ίδιας της ύπαρξής μας – ζωής. Και αυτό προσπαθούν να μας διδάξουν – μεταβιβάσουν όλοι οι Δάσκαλοι και τα μεγάλα αληθινά πνευματικά Όντα που πέρασαν από τον πλανήτη μας, να μας δώσουν την δυνατότητα να αυτοθεραπευτούμε, να αναπροσανατολίσουμε και να αναπρογραμματίσουμε τον εαυτό μας προς την κατεύθυνση της τελειοποίησής μας και το κυριότερο να βαδίσουμε με τα δικά μας πόδια προς τα εκεί. Δεν αρκεί να ακούμε άλλους που βάδισαν πριν από μας τον ίδιο δρόμο ή που τον βαδίζουν. Πρέπει κι εμείς οι ίδιοι να προχωρήσουμε, έστω με τον δικό μας ρυθμό, αλλά απαραίτητα να προχωρήσουμε…
Ας εξετάσουμε λίγο τώρα τα πιο βασικά Συστήματα της Χειροπλαστικής ή της Εσωτερικής Θεραπευτικής:
Ξεκινάμε με την ΣΙΑΤΣΟΥ που αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρακτική μέθοδο θεραπείας η οποία μας έρχεται από την Ιαπωνία και έχει μία ευρύτατη διάδοση και εφαρμογή σ’ όλο τον κόσμο ανεξαιρέτως.Την εφεύρε στις αρχές του αιώνα ο Ιάπωνας Τοκοζίρο Ναμικόσι. Βρισκόταν σ’ ένα μικρό νησάκι αποκλεισμένος με την γυναίκα του λόγω βαρυχειμωνιάς και γενικά πολύ άσχημης κακοκαιρίας για πάρα πολύ καιρό. Εκεί η γυναίκα προσεβλήθηκε από κάποια αρρώστια. Βλέποντάς την να υποφέρει και να πονάει και μη έχοντας κανέναν άλλο τρόπο ή μέσο για να την βοηθήσει, έπεσε πάνω της με τα χέρια του και την πίεζε σ’ όλο το σώμα της, μέχρι που σιγά σιγά την θεράπευσε εντελώς. Διαισθητική φύση, στηριζόμενος προφανώς στα όσα είχε ακούσει για τον Κινέζικο Βελονισμό υιοθέτησε την θεωρία του και συστηματοποίησε την νέα μέθοδό του που την ονόμασε Σιάτσου που θα πεί δακτυλοπίεση (δηλαδή βελονισμός χωρίς βελόνες, με τα δάκτυλα).
Η θεωρία του Βελονισμού και της Σιατσού βασίζεται σε 14 μεσημβρινούς, σε 12 κύριους αυλούς ή μεσημβρινούς και σε 2 μεγαλύτερους για τους οποίους αναφερθήκαμε παραπάνω αναλύοντας τον κυρίαρχο ρόλο τους στην υγεία (συμπαθητικό και παρασυμπαθητικό σύστημα), σύνολο 14, που διέρχονται κατά μήκους όλου του σώματός μας, από την κορυφή του κεφαλιού ως τις πατούσες μας. Αυτοί παραλαμβάνουν, μεταφέρουν και διαμοιράζουν σε υποαυλάκια – σε εσωτερικά κανάλια την Βιοενέργεια, που υπάρχει διάχυτη στο Σύμπαν, μέσα στο σώμα μας και συντηρείται η ζωή και η σταθερή υγεία.
Μερικά παραδείγματα επιστημονικής ύπαρξης για τους μεσημβρινούς είναι το γεγονός του προσανατολισμού της πυξίδας προς τον βορά από μαγνητικές γραμμές, αόρατες για το φυσικό μας μάτι, που διασχίζουν την γη απ’ άκρη σε άκρη. Επίσης η μετακίνηση των χελιών σε προκαθορισμένα σημεία της γης -στις Σαργούσες-, καθώς και η μετακίνηση των αποδημητικών πουλιών και η επαναφορά τους στα ίδια επακριβώς μέρη – σημεία που είχαν ξαναέλθει καταδείχνει ακριβώς ότι ακολουθούν κάποια αόρατα μαγνητικά αυλάκια που διατρέχουν όλη την γη καθώς και το σώμα μας. Τέλος η μελέτη της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από το ανθρώπινο σώμα (της αύρας) μέσω της φωτογραφικής συσκευής Κιρλιάν κ.λ.π. μας επιβεβαιώνει επιπρόσθετα την ύπαρξη των μεσημβρινών και της βιοενέργειας που εκβάλεται από το σώμα μας.
Όλη αυτή η μαγνητική – ενεργειακή ροή μέσα μας από διάφορους λόγους και αιτίες -μερικές από τις οποίες αναφέρθησαν παραπάνω- μπλοκάρεται ή δεν κυκλοφορεί στις σωστές και θεσπισμένες από την φύση αναλογίες της, με αποτέλεσμα την εκδήλωση ενός οργανικού προβλήματος, μιας ασθένειας. Αυτά τα μπλοκαρίσματα ή η στάση της ενέργειας μπορούν να γίνουν σε διάφορα σημεία του οργανισμού μας.
Η Σιάτσου λοιπόν προσπαθεί με μόνο μέσο τα δάκτυλα κατά πρώτο και κύριο λόγο και στην συνέχεια τις παλάμες να επενεργήσει με ειδικές πιέσεις πάνω σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος που έχουν χαρτογραφηθεί για να ξεμπλοκάρει την στασιμότητα της ενέργειας και να επαναφέρει την φυσική ροή της, που συνεπάγεται και θεραπεία της όποιας πάθησης.
Εν ολίγοις θα λέγαμε ότι υπάρχει η φυσική επενέργεια και παράλληλα η ενεργειακή επενέργεια από τον θεραπευτή στον πάσχοντα. Η φυσική συνίσταται στην καταπολέμηση των φυσικών μπλοκαρισμάτων. Για παράδειγμα η συσσώρευση γαλακτικού οξέως σε διάφορα σημεία του οργανισμού αποτελεί μια σκουριά, ένα κατάλοιπο των καύσεων του οργανισμού που δημιουργεί πόνους, αρθριτικά κ.λ.π. και με την βοήθεια του θεραπευτή σε ένα ποσοστό 60% περίπου μετατρέπεται σε γλυκογόνο, δηλαδή σε τροφή για τα κύτταρα. Επίσης δημιουργείται τοπική ή ολική υπεραιμία, βοηθείται το κυκλοφορικό, το ενδοκρινικό και όλα τα εν γένει συστήματα του οργανισμού.
Η ενεργειακή επιρροή γίνεται στο επίπεδο της επίδρασης της δικιάς μας βιοενέργειας, στην αφαίρεση ή πρόσθεση μαγνητισμού σε σημεία του οργανισμού και στην απελευθέρωση από τυχόν μπλοκαρίσματα.
Η τεχνική των δακτυλοπιέσεων βασίζεται σε τρεις τρόπους στους οποίους χρησιμοποιούμε κυρίως τους αντίχειρες επάλληλους και εναλλάξ, πότε του αριστερού και πότε του δεξιού χεριού. Υπάρχουν τριών ειδών πιέσεις και γίνονται σε χρόνο συγκεκριμένο και αυστηρά ρυθμικό. Πρόκειται για μια απλουστάτη τεχνική που μπορεί ο καθένας μας να μάθει και να αρχίσει να πειραματίζεται σε έναν πονοκέφαλο ή σε ένα πόνο σε οποιοδήποτε σημείο του οργανισμού.
Ο βασικότερος μοχλός για την ορθή και αποτελεσματική διεξαγωγή όλων ανεξαιρέτως των θεραπευτικών συστημάτων, εκτός από την συνεργασία και την οικειοθελή προσέλευση του πάσχοντα, είναι η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ επί του σημείου που επενεργεί και που υφίσταται το πρόβλημα. Χωρίς συγκέντρωση -μηχανικά- τα αποτελέσματα θα είναι πενιχρά έως ανύπαρκτα, διότι δεν λαμβάνει χώρα καμία διακίνηση των ενεργειακών ρευμάτων του θεραπευτή προς τον θεραπευόμενο.
Ο Δάσκαλός μου Νικόλαος Α. Μαργιωρής (1913-1993) κατάφερε μέσα σε 11 πολυήμερα σεμινάρια να κωδικοποιήσει και να ταξινομήσει όλη την θεωρία και πρακτική της Σιάτσου σε 23 ομάδες, καθώς και να παρουσιάσει πλείστα από τα υπόλοιπα εναλλακτικά θεραπευτικά συστήματα (Αρχαία Ελληνική Ασκληπιακή Μάλαξη, Δακτυλοκτύπηση, Γλωσσοθεραπευτική, Υποβολή, Εγκοίμηση, ερεθισμός των Ενδοκρινών Αδένων, βιοενεργειακή επίδραση επί της σπονδυλικής στήλης κ.λ.π.). Στα σεμινάρια αυτά γίνεται μια εκτεταμένη ανάλυση κατά τρόπο διεισδυτικό και εμπεριστατωμένο και ταξινομούνται για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο 186 ασθένειες με την συνοδεία συγκεκριμένων σκίτσων που δείχνουν, ανάλογα με την πάθηση, τα σημεία που πρέπει να επιδράσουμε για την θεραπεία. Αυτά τα σεμινάρια έχουν εκδοθεί σε ένα τρίτομο έργο με τίτλο “Χειροπλαστική Θεραπευτική Δίχως Φάρμακα”.
Η Σιάτσου επίσημα αποφεύγει να αναλάβει την θεραπεία του Καρκίνου και του Έϊντζ, καθώς και θεραπεία σε νωπά τραύματα και σε ψυχικά νοσήματα.
Σήμερα της Σιάτσου εποπτεύει (γενικός υπεύθυνος) μετά τον θάνατο του γιου του ο εγγονός τού Τοκοζίρο Ναμικόσι, ο Τακάσι Ναμικόσι, ο οποίος είναι ιατρός.
Σημειώνουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη εκδώσει Ψήφισμα υπέρ της εφαρμογής των Εναλλακτικών Συστημάτων Θεραπευτικής στην επικράτειά της υπό κρατική μέριμνα.
Η ΔΑΚΤΥΛΟΚΤΥΠΗΣΗ: Πρόκειται για μία νέα πολύ εύκολη μέθοδο θεραπείας που εφεύρε ο πνευματικός Δάσκαλος Ν. Μαργιωρής. Όπως λέει και η λέξη είναι μια μουσική δακτυλοσυμφωνία θα λέγαμε, με την οποία επενεργούμε ταχύτατα σ’ όλο τον οργανισμό και ενεργοποιούμε το ανοσοποιητικό σύστημα και τους ενδοκρινείς αδένες για έκκριση νέων εν μέτρο υγείας ορμονών, που θα φέρουν την ισορροπία και θεραπεία των πασχουσών περιοχών.
Η ΓΛΩΣΣΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ: Όσο κι αν ακούγεται παράξενα είναι μια πρωτόγνωρη μέθοδος θεραπείας του Δασκάλου Ν. Μαργιωρή. Διεξάγεται με ειδικές μαλάξεις, τραβήγματα της γλώσσας, που έχουν άμεση επίδραση σ’ όλο τον οργανισμό για αποκατάσταση και θεραπεία.
Όσοι μάλιστα έχουν στοιχειώδη γνώση της γιόγκα είναι σε θέση να αξιολογήσουν την χρησιμότητα, την ευαισθησία και την αντανακλαστικότητα της γλώσσας για ενδυνάμωση και θεραπεία σε ορισμένα μέρη του οργανισμού (ιδίως για νοητικές – ψυχικές παθήσεις), διότι η γιόγκα κατέχει ειδικές τεχνικές που αφορούν την εκπαίδευση της γλώσσας για τις οποίες όπως γίνεται αντιληπτό δεν μπορούμε εδώ να αναφερθούμε.
Η ΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ή ΡΕΦΛΕΞΟΛΟΓΙΑ: Ο αμερικανός γιατρός Φίτζεραλντ ανακάλυψε στα πόδια (πέλματα και ταρσούς) τα σημεία των απολήξεων των μεσημβρινών, οι οποίοι διέρχονται από συγκεκριμένα όργανα και καταλήγουν στα πέλματα. Έτσι κατόρθωσε να χωροθετήσει συγκεκριμένα σημεία του ποδιού που αν κατάλληλα επηρεαστούν με δακτυλοπίεση ή μασάζ, επενεργούν -κατά τρόπο αντανακλαστικό- ευεργετικά και θεραπευτικά σε διάφορα εσωτερικά πάσχοντα όργανα, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνουν τα όποια κατάλοιπα του μεταβολισμού της ύλης και της ενέργειας που έχουν εναποθετηθεί εκεί και εμποδίζουν την ομαλή εκροή της ζωτικής μας δύναμης.
Η ΥΠΟΒΟΛΗ: Είναι μία εξυπνότατη και απαραίτητη θεραπευτική μέθοδος που όλοι άθελά μας την χρησιμοποιούμε επηρεάζοντας τους συνανθρώπους μας και τον ίδιο τον εαυτό μας.
Ο άνθρωπος είναι μιμητικό ον, υφίσταται την υποβολή και την αυθυποβολή. Τα πάντα γύρω μας μάς υποβάλουν, η φύση, οι καιρικές συνθήκες, η οικογένεια, η κοινωνία, η μόδα, οι παρέες κ.λ.π. και μας κατευθύνουν. Γι’ αυτό και πέφτουμε σιγά σιγά στις ασθένειες. Διότι κάθε διανοητική παράσταση – ιδέα – εντύπωση – υποβολή – εικόνα τείνει να υιοθετηθεί απ’ όλο το κυτταρικό σύστημα και να πραγματωθεί.
Εδώ η θεραπεία του ανθρώπου βασίζεται στο ΛΟΓΟ, που είναι ήχος, δόνηση, κυματισμός που επηρεάζει το σώμα και το Νου και τα υποχρεώνει να παλμοδονηθούν ανάλογα. “Τα λόγια μερικών κάνουν τον άνθρωπο τρελό”.
Αφού λοιπόν οι ασθένειες γενικά (φωνητικά και νοερά, φυσικά και πνευματικά, ηχητικά και μη ηχητικά) προέρχονται από την δύναμη της υποβολής, μόνο δια της υποβολής θα θεραπευθούν. “Πάσσαλος πασσάλω αεί εκβάλει”, “Το αγκάθι με αγκάθι βγαίνει”. Η υποβολή επηρεάζει ή δονεί πρώτα τον Νου μας (το ενεργειακό μέρος του) και ύστερα τον άξονα που θα επηρεάσει τον φυσικό Νου και ολόκληρο το φυσικό σώμα και θα το υποχρεώσει να δονηθεί κατάλληλα και ανάλογα, όπως δονείται το ομοίωμα μιας υποβολής μέσα στο Νου μας.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΚΛΗΠΙΑΚΗ ΜΑΛΑΞΗ: Η Μάλαξη, το σημερινό μασάζ, όπως και η Εγκοίμηση (ο σημερινός υπνωτισμός) αποτελούσε μία από τις βασικότερες μεθόδους θεραπείας στην αρχαιότητα και ειδικά στα Ασκληπιεία και στα Αμφιαράεια. Σ’ όλον τον τότε γνωστό κόσμο υπήρχαν γύρω στα 300 Ασκληπιεία και κάπου 13 Αμφιαράεια (τον 6ο αιώνα π.Χ.). Τα Ασκληπιεία θεράπευαν κυρίως τις σωματικές παθήσεις, ενώ τα Αμφιαράεια τις ψυχικές παθήσεις. Το πρώτο Ασκληπιείο δημιουργήθηκε κατά τον Στράβωνα στην Αρχαία Τρίκκη, τα σημερινά Τρίκαλα Θεσσαλίας απ’ όπου κατάγεται και διαμένει και ο συγγραφέας του παρόντος άρθρου.
Η Ασκληπιακή μάλαξη βασίζεται στο από πάνω προς τα κάτω σιδέρωμα όλου του οργανισμού με τις παλάμες και ποτέ το αντίθετο.
Η ΕΓΚΟΙΜΗΣΗ: Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν την φράση “μακάριοι οι εγκοιμιστές και μακαριότατοι οι εγκοιμιζόμενοι”. Η εγκοίμηση είναι μία μέθοδος αποκλειστικά Ελληνική, αλλά σχεδόν ξεχασμένη και εφαρμοζόταν στην αρχαιότητα στα Ασκληπιεία. Σήμερα μας είναι γνωστή ως Υπνωτισμός.
Την επανέφερε στην δημοσιότητα και στην κριτική επιστημονική έρευνα και μελέτη ο Δόκτωρ Χέϊλ και στην συνέχεια ο Γάλλος γιατρός Αντουάν Μεσμέρ, ο οποίος συνέγραψε και την πρωτότυπη διδακτορική του διατριβή “Περί της επιδράσεως των πλανητών στο ανθρώπινο σώμα” (1766). Αυτός αφού μελέτησε την εφαρμογή του φυσικού μαγνητισμού (πειραματίστηκε με φυσικούς μαγνήτες και ανακάλυψε τον Ζωικό Μαγνητισμό), πέρασε στην συνέχεια στην μελέτη και εφαρμογή του ανθρώπινου μαγνητισμού (διάδοχός του ο Γαλλοελβετός Λαφονταίν).
Μέσα βέβαια από ποικίλες μελέτες και πειράματα που έκαναν κορυφαίοι γιατροί σε νοσοκομεία και πανεπιστήμια της Ευρώπης βρέθηκαν τελικώς τρεις βασικές μέθοδοι υπνωτισμού:
α) Ο Μαγνητικός Υπνωτισμός που αποτείνεται προς το υποσυνείδητο και μας δίνει την δυνατότητα ποικίλων θεραπειών (Ράϊχενμπαχ – όδιον).
β) Ο Μηχανοτεχνικός Υπνωτισμός που αποτείνεται στις αισθήσεις (Μπρέιντ, Σαρκώ) και προσπαθεί να επιφέρει μυική κούραση από την προσπάθεια.
γ) Ο Υποβολημιαίος Υπνωτισμός που απευθύνεται κατευθείαν στο κέντρο του Νου (Λιεμπώλ ανακαλύφθηκε το 1823).
Για τις παραπάνω μορφές εγκοίμισης αντιστοιχούν τέσσερα στάδια ή φάσεις:
α) Γοητεία (απώλεια πράνας 7%).
β) Καταληψία (μυοβασιλεία, όταν σηκώνουμε το χέρι παραμένει εκεί που το σηκώσαμε, απώλεια πράνας 43%).
γ) Υπνοβασία (νευροβασιλεία, όταν ανεβάσουμε το χέρι του ανθρώπου κατεβαίνει σιγά σιγά, απώλεια πράνας 57%).
δ) Λήθαργος (απουσία μυώνων και νεύρων, όταν σηκώσουμε το χέρι και το αφήσουμε πέφτει κατευθείαν κάτω, παρουσία ελάχιστης πράνας – 87% απώλεια πράνας).
Τα οφέλη των παραπάνω μεθόδων του υπνωτισμού είναι η διακοπή κακών και βλαβερών έξεων ή παθών (οινοποσία, κάπνισμα, ναρκωτικά, αυνανισμός), φοβιών κ.λ.π., η ενδυνάμωση της μνήμης, η θεραπεία ενός οργάνου του σώματος, η κανονική ροή ορμονών, η γνωριμία ενός πράγματος πέραν από την απλή γνώση – μελέτη, η στερέωση του ηθικού περιεχομένου του ανθρώπου, η μελέτη του ψυχικού κόσμου του πειραματιζόμενου, η ανάπτυξη των κυττάρων του σώματος, ώστε να ανταποκρίνονται σε λεπτότερους κραδασμούς, η μετάθεση αισθήσεων, ο μη πόνος, η υπνοβασία, η μεταϋπνωτική υποβολή, η μαντική, ο πνευματισμός, η μετάθεση αντικειμένων, η υλοποίηση (βλέπε τα πειράματα του χημικού Ουίλιαμ Κρουξ βραβευμένου με το Νόμπελ για την ανακάλυψη του στοιχείου θάλειου), η διάσπαση της προσωπικότητας (εξωσωμάτωση), ερωτήσεις και απαντήσεις επί παντός επιστητού.
ΓΙΟΓΚΑ: Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη επιστημονική μέθοδο αυτοθεραπείας και αυτογνωσίας του ανθρώπου, με αρκετούς τρόπους και μεθόδους προσέγγισης. Οι πιο πρακτικοί και βασικοί εξ αυτών που θα πρέπει οπωσδήποτε να σταθούμε είναι η Κρίγια και η Ράτζα Γιόγκα.
Στην μεν Κρίγια Γιόγκα (που είναι μέθοδος σωματοψυχικής θεραπευτικής) μας παρέχεται μια σειρά συγκεκριμένων ασκήσεων σε συνδυασμό με κατάλληλες ρυθμικές αναπνοές για πρόληψη ή θεραπεία από συγκεκριμένες παθήσεις, καθώς επίσης και ειδικές νοητικές ασκήσεις για διάφορα ψυχολογικά (νοητικά) προβλήματα αλλά και ηθικοπλασμό. Πρόκειται για μια απωλεσθείσα Επιστήμη η οποία σήμερα επανέρχεται και πάλι στην επικαιρότητα και την δυναμική πρακτική εφαρμογή από τον πνευματικό Δάσκαλο Ν. Α. Μαργιωρή. Υπάρχει και σχετικό σύγγραμμα.
Στην Ράτζα Γιόγκα έχουμε ένα πλήρες και αμιγές πρακτικό σύστημα που περιέχει 8 στάδια ή βαθμίδες θεραπείας σώματος και Νου.Αρχίζει με έναν ηθικοπλασμό του ανθρώπου, συνεχίζει με θεραπευτικές στάσεις ανάλογα με το πρόβλημα, εκμανθάνει τον τρόπο μεταχείρισης της παγκόσμια ενέργειας (βιοενέργειας) και την ορθή τροφοδότηση του οργανισμού μ’ αυτήν, μέσω κατάλληλων και αυστηρά ρυθμισμένων αναπνοών, διδάσκει τον τρόπο να συγκρατεί την δύναμη της ζωής που έχουμε μέσα μας από την ασύστολη σπατάλη που άσκοπα πράττουμε και την μεταχειρίζεται για υψηλότερους σκοπούς – έργα, όπως είναι η σταθερή συγκέντρωση (στοχασμός) σε μία μόνο σκέψη – στόχο – ιδανικό για 12΄΄, η επιμήκυνσή της για 144΄΄ μας φέρνει στον διαλογισμό, στην εσωτερική ταύτιση με τον στόχο και τέλος με την παράταση αυτής της μονοσκέψης για 1728΄΄ ερχόμαστε στην απόλυτη θεραπεία σώματος και Νου, την Σύγκλιση όλων των Δυνάμεων του οργανισμού σε μια Αρμονική και Εξισορροπημένη κατάσταση, στην πλήρη Συνειδητότητα του ανθρώπου… που εξομοιώνεται με αυτή της… Θεότητας.
Αυτά είναι μερικά από τα σημαντικότερα και πιο αποτελεσματικά εσωτερικά ήπια θεραπευτικά συστήματα, εκ των οποίων ορισμένα είναι επιβεβαιωμένα επιστημονικά και διδάσκονται σε πανεπιστήμια και νοσοκομεία του εξωτερικού, ενώ πολλά από τα υπόλοιπα μελετούνται για τα θετικά αποτελέσματα που επιφέρουν στον ανθρώπινο οργανισμό.
Τελειώνοντας θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Δάσκαλος Νικόλαος Α. Μαργιωρής είχε υποβάλει στο παρελθόν υπομνήματα στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας για ανασύσταση – αναβίωση της Ασκληπιακής Θεραπευτικής Τέχνης στο Ασκληπιείο Επιδαύρου όπως επακριβώς εξασκούνταν στην αρχαιότητα προς σχηματισμό ολοκληρωμένης εικόνας για τους τουρίστες αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να έχει μία απτή εικόνα της Ιεροθεραπευτικής Τέχνης της αρχαιότητας. Δυστυχώς τα αιτήματά του δεν έτυχαν τότε της δέουσας προσοχής.
Επαναφέρουμε λοιπόν και πάλι το αίτημά του αυτό όλοι εμείς που υπήρξαμε μαθητές του και προτιθέμεθα να επιχειρήσουμε μια τέτοια ανασύσταση οποτεδήποτε κριθεί πρόσφορο αλλά και να συνεργαστούμε με αρμόδιους φορείς ή επιστήμονες ερευνητές – εκπαιδευτές που θα ήθελαν με επιστημονικά μέσα – όργανα να μελετήσουν και να πιστοποιήσουν τα όποια αποτελέσματα μπορούν να υπάρξουν.
Σταχυολογούμε παρακάτω μερικά από τα πιο σημαντικά συστήματα της Εσωτερικής Θεραπευτικής:
1) Υποβολιμιαία θεραπευτική. Με ετεροϋποβολή ή αυθυποβολή.
2) Υπνωτισμός – Ορθοψυχισμός ή αλλιώς Εγκοίμιση ή τεχνικός ύπνος, τρείς ολοκληρωμένες μέθοδοι (παρουσίαση Ν. Α. Μαργιωρής). Μηχανοτεχνικός, υποβολιμιαίος και μαγνητικός ύπνος. Ο μηχανοτεχνικός ύπνος στρέφεται προς τις αισθήσεις, ο υποβολιμιαίος αποτείνεται στο Νου και ο μαγνητικός στρέφεται προς την ψυχή (υποσυνείδητο).
3) Με θρησκευτική συγκινησιακή παράκληση δίπλα στον ασθενή.
4) Αρχαία Ελληνική Ασκληπιακή μάλαξη (εφαρμοζόταν στα Ασκληπιεία – Αμφιαράεια. Την αναβίωσε, την δίδαξε και την μεταχειριζόταν ο Δάσκαλος Ν. Α. Μαργιωρής).
5) Ιαπωνική Σιατσού – δακτυλοπίεση (ομαδοποίηση όλης της Σιατσού από τον Δάσκαλο Νικόλαο Α. Μαργιωρή. Σε 23 ομάδες συμπεριλαμβάνονται 186 ασθένειες, με τους γενικούς αλλά και τους εξατομικευμένους μεθόδους θεραπείας τους).
6) Μεθοδικός Ερεθισμός όλων των Ενδοκρινών Αδένων για θεραπεία. Μέθοδος Νικολάου Α. Μαργιωρή.
7) Επίδραση επί των 33 σπονδύλων της σπονδυλικής στήλης για θεραπεία 193 παθήσεων του ανθρωπίνου σώματος. Παρουσίαση από τον Ν. Α. Μαργιωρή.
8) Δαχτυλοδονητική – Δαχτυλοκτύπηση (ανακάλυψη του Ν. Α. Μαργιωρή). Ταχύτατη θεραπευτική μέθοδος ερεθισμού όλου του οργανισμού, των κυττάρων και των ενδοκρινών αδένων, για παροχή νέων εκκρίσεων ορμονών και θεραπεία του ασθενή.
9) Γλωσσοθεραπεία (ανακάλυψη του Ν. Α. Μαργιωρή). Πραγματοποιείται με ειδικές μαλάξεις – μασάζ, τραβήγματα της γλώσσας, που έχουν άμεση επίδραση επί του μυικού και νευρικού συστήματος, καθώς και εφ’ όλου του οργανισμού για αποκατάσταση και θεραπεία.
10) Στατική θεραπευτική με τα χέρια – παλάμες (παρουσίαση Ν. Μαργιωρή).
11) Κινητική θεραπευτική με τα χέρια – παλάμες (παρουσίαση Ν. Μαργιωρή).
12) Δημιουργικός Οραματισμός.
13) Ρεφλεξολογία ή ανακλαστική ζωνοθεραπεία. Παρουσίαση Ν. Α. Μαργιωρή.
14) Παρουσίαση των κύριων απολήξεων της αριστερής παλάμης του χεριού που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος (ανακάλυψη Ν. Α. Μαργιωρή).
15) Εκτοπλασματικές εκχύσεις – χουχουλιάσματα. Παρουσίαση Ν. Α. Μαργιωρή.
16) Εικονοπλαστική θεραπεία από κοντά ή από μακριά. Παρουσίαση Ν. Α. Μαργιωρή
17) Κινέζικος Βελονισμός.
18) Μαντραμοθεραπευτική. Θεραπεία με λέξεις δύναμης.
19) Χρωμοθεραπεία.
20) Αρωματοθεραπεία.
21) Μουσικοθεραπεία.
22) Αγιουρβέδα.
23) Μετάγγιση Ενέργειας, υγιών δονήσεων. Παρουσίαση από τον Δάσκαλο Ν. Α. Μαργιωρή.
24) Ψυχανάλυση – κλινική ψυχολογία.
25) Παρακολούθηση λιτανειών ή λειτουργιών.
26) Ιερός Ενθουσιασμός. Πίστη ακλόνητη προς όποιο ιδανικό ή πιστεύω που πάλλει τον άνθρωπο εσωτερικά και δημιουργεί προϋποθέσεις εμψύχωσης και αποκατάστασης της υγείας.
27) Εξορκισμοί. Παρουσίαση Ν. Α. Μαργιωρή
28) Κρίγια Γιόγκα, μέθοδος σωματοψυχικής θεραπευτικής. Αναβίωση σε παγκόσμιο επίπεδο από τον Δάσκαλο Ν. Α. Μαργιωρή.
29) Κουνταλινοθεραπεία. Με αναθυμιάσεις της Κουνταλίνη ή και με αφύπνισή της (Ορθόδοξη Τάντρα Γιόγκα).
30) Ράτζα Γιόγκα, 8 στάδια – αναβαθμίδες θεραπείας σώματος και Νου.
Ηθικοπλασμός του ανθρώπου, θεραπευτικές στάσεις ανάλογα με το πρόβλημα, μεταχείριση της παγκόσμιας ενέργειας και τροφοδότηση του οργανισμού μέσω κατάλληλων ρυθμικών αναπνοών για πρόληψη, θεραπεία ή για ανύψωση υπερσυνειδητή – πνευματική, συγκράτηση της δύναμης της ζωής που έχουμε μέσα μας από την ασύστολη σπατάλη που άσκοπα πράττουμε και μεταχείρισή της για υψηλότερους σκοπούς, σταθερή συγκέντρωση σε μία μόνο σκέψη – στόχο – ιδανικό για 12΄΄, επιμήκυνσή της για 144΄΄ (διαλογισμός, εσωτερική ταύτιση με τον στόχο) και τέλος με την παράταση της μονοσκέψης για 1728΄΄ ερχόμαστε στην απόλυτη θεραπεία σώματος και Νου, την Ένωση – Φώτιση – Αρμονία του ανθρώπου.
31) Μίξη – συνδυασμός πολλών από τα παραπάνω συστήματα.
Ενδεικτική Βιβλιογραφία:
1) Χειροπλαστική Θεραπευτική Σιατσού Α΄, Β΄ και Γ΄ Τόμοι (Νικόλαος Α. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
2) Σιάτσου 11 μελέτες από 11 σχετικά Σεμινάρια (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
3) Ψυχοθεραπευτική δίχως φάρμακα (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών)
4) Κρίγια Γιόγκα, μέθοδος σωματοψυχικής θεραπευτικής (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
5) Ράτζα Γιόγκα, νοητική ανύψωση του ανθρώπου (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
6) Κάρμα Γιόγκα, ο Νόμος της Ανταποδοτικής Δικαιοσύνης (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
7) Μετενσάρκωση (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
8) Αποκρυφολογία τρεις τόμοι (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
9) Η θεραπευτική με εγκοίμηση (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
10) Η θεραπευτική ψυχασθένειας και ψυχοπάθειας (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
11) Η θεραπευτική δίχως φάρμακα (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
12) Κατάλληλη διατροφή με ανάλογη δίαιτα, αδυνάτισμα (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
13) Ασκληπιεία και Αμφιαράεια (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών)
14) Μαγνητοθεραπεία (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
15) Λευκή Μαγεία (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών.
16) Εσωτερικό Κλειδί, κλάδος σπουδών δι’ αλληλογραφίας της Εσωτερικής θεραπευτικής. 11 τριάδες μαθημάτων στα οποία δίδεται πλήρης εσωτερική ανάπτυξη (εξωτερική – επιστημονική καθώς και εσωτερική) του φαινομένου της ζωής, της αρρώστιας, της υγείας και της θεραπείας του ανθρώπου (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
17) Εσωτερικό Κλειδί, κλάδος σπουδών δι’ αλληλογραφίας του Διαλογισμού. 10 τριάδες μαθημάτων στα οποία αναπτύσσεται, θεωρητικά και πρακτικά, όλη η ψυχοφυσιολογία του Διαλογισμού, οι φάσεις του και τα είδη του.
18) Εσωτερικό κλειδί, κλάδος σπουδών δι’ αλληλογραφίας του Υπνωτισμού – Ορθοψυχισμού. 10 τριάδες μαθημάτων στα οποία δίδεται πλήρης εσωτερική ανάπτυξη (εξωτερική – επιστημονική καθώς και εσωτερική) του φαινομένου της Εγκοίμισης – Υπνωτισμού και των θεραπευτικών και άλλων προσεγγίσεων που επιτυγχάνει (Ν. Μαργιωρής, Ομακοείο Αθηνών).
19) Εσωτερικό Κλειδί, κλάδος σπουδών δι’ αλληλογραφίας του Επιστημονικού Πνευματισμού. 10 τριάδες μαθημάτων στις οποίες εξετάζονται οι προϋποθέσεις, τα μέσα και κάθε δυνατό μέτρο και πιθανή “παρενέργεια” ή και απάτη στην επιστημονική – εσωτερική προσπάθεια επαφής του ορατού με τον αόρατο κόσμο και όλα τα φαινόμενα που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν, να ελεγχθούν και να πιστοποιηθούν.
20) Εσωτερικό Κλειδί, κλάδος σπουδών δι’ αλληλογραφίας της Εσωτερικής Φιλοσοφίας. 10 τριάδες μαθημάτων μέσα από τις οποίες ο ενδιαφερόμενος σχηματίζει “πλήρη εικόνα” της εσωτερική διαβάθμισης των κόσμων και των όντων, των διαστάσεων, της ίδιας της Δημιουργίας, του Δημιουργού και του ανθρώπου. Αυτά όλα είναι απόρροια των προσωπικών μυστικιστικών βιωμάτων του Νικολάου Α. Μαργιωρή και συμπληρούνται και με το βιβλίο του Γένεση και Θάνατος των Κόσμων και των Όντων.
21) Από το Στόμα του Δασκάλου στο αυτί του μαθητή, με εμπεριστατωμένο γλωσσάριο Σανσκριτικής (φιλοσοφικό λεξικό, 400 λέξεις) για τους σπουδαστές της Γιόγκα (Ηλίας Λ. Κατσιάμπας, Ομακοεία Τρικάλων & Θεσσαλονίκης).
22) Τα Συστήματα της Εσωτερικής Θεραπευτικής, υπό έκδοση (Ηλίας Κατσιάμπας, Ομακοεία Τρικάλων & Θεσσαλονίκης).
23) Πληρέστατο και αναλυτικότατο Λεξικό – Οδηγός Μεταφυσικών Εννοιών, υπό έκδοση (Ηλίας Κατσιάμπας, Ομακοεία Τρικάλων & Θεσσαλονίκης).
24) Περιοδικό “Νέο Ομακοείο”. Παρουσιάζεται αναλυτικά το πλήρες συγγραφικό έργο του Ν. Α. Μαργιωρή, πλέον των 75 βαθύτατων εσωτερικών συγγραμμάτων ενώ πλαισιώνεται και με ενδιαφέροντα εσωτερικά άρθρα (Ηλίας Κατσιάμπας, Ομακοείο Τρικάλων & Θεσσαλονίκης). Web Site:http://www.omakoio.gr
Σημείωση: Τα Ομακοεία Τρικάλων και Θεσσαλονίκης είναι Νεοπυθαγόρειες Φιλοσοφικές Σχολές που διδάσκουν την Εσωτερική – Μεταφυσική Φιλοσοφία, την Γιόγκα και την Εσωτερική Θεραπευτική σε όλους τους βασικούς κλάδους της.
Ηλίας Λ. Κατσιάμπας,
δημοσιογράφος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής,
Εκπαιδευτής Εσωτερισμού, Γιόγκα & Σιάτσου.
Υπεύθυνος Ομακοείων Τρικάλων & Θεσσαλονίκης,
Επίτιμο μέλος της Διεθνούς Αδελφότητας των Ασκληπιάδων
Tηλ. & Φαξ: 24310 – 75505 & 6974 – 580768
Web Site: http://www.omakoio.gr
E-mail: omakoio@omakoio.gr ή omakoio@aias.gr
http://www.esoterica.gr/articles/contributions/alt_med/katsbas/katsbas.htm